Изисква се продуктите да съдържат 70% - 95% органични съставки
Като следваща стъпка за поощряване на повишения потребителски интерес към органичните козметични продукти и изделия за лична хигиена, биологични фермери от Австралия (BFA) обявиха новото австралийско лого Organic Beauty, информира organic-market.info. Козметичните продукти са единствените, на които е разрешено да се използва логото с разлистващо се клонче в комбинация с твърдението "произведено с удостоверени органични съставки". Изисква се продуктите да съдържат 70% - 95% органични съставки и да отговарят на строго определени изисквания. Процентът на съдържание на органични съставки ще се вижда и върху самото лого. Както всички австралийски удостоверени органични продукти, не-органичните съставки в продукти, обявени за "произведени с удостоверени органични съставки" трябва да бъдат естествени и да отговарят на строгите изисквания, за да могат да носят логото и са подлагани на ежегодни проверки.
Г-ца Акико Николз, административен директор на ACO казва, че козметичните продукти на ACO придобиват популярност на японския пазар, където потребителите обръщат по-голямо внимание на произхода на съставките им. Г-ца Николз изтъква, че дори някои напълно естествени козметични продукти, като например тези върху минерална основа, не могат да се етикират като органични съгласно стандартите, дори и да не съдържат вредни химически вещества и консерванти. "Минералите не се култивират в почвата, така че не могат да бъдат класифицирани като "органични" според стандартите - но за потребителите, търсещи естествено-произведена козметика върху минерална основа има продукти, одобрени от BFA, които носят логото "Одобрен от BFA продукт"."